Artikel 1
Algemene bepalingen
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen,offertes, orders en overeenkomsten, althans verkoop/ levering van goederen en of diensten door FUNEXPRESS
2. Indien niet nadrukkelijk bij enig schriftelijk beding van deze voorwaarden afgeweken, prevaleren deze voorwaarden boven enige voorwaarden die de wederpartij toepasselijk wenst.
Artikel 2
Offertes
1. Offertes zijn, indien niet nadrukkelijk het tegendeel is vermeld, geheel vrijblijvend voor wederpartij en FUNEXPRESS. Een offerte heeft een geldingstermijn van ten hoogste 30 dagen.
2. De bij de offerte opgegeven prijzen en kortingen zijn gebaseerd op de op dat moment kostenbepalende factoren. FUNEXPRESS behoudt zich het recht voor prijzen en kortingen te wijzigen in geval van wijziging in kostenfactoren die FUNEXPRESSvan invloed op deze prijzen acht, ook als deze wijzigingen bij het sluiten van de overeenkomst waren te voorzien, tenzij FUNEXPRESS met de wederpartij overeenkomt dat bepaalde prijzen vast voor een langere/ nader bepaalde periode gelden.
3. Door FUNEXPRESS wekelijks op voorhand verstrekte kortingen zijn gebasseerd een minimale wekelijkse afname per kalenderjaar, die bij het niet nakomen van die wekelijkse afname of betalingsverplichting voor een heel kalenderjaar komen te vervallen. Reeds uitgekeerde wekelijkse kortingen worden bij voortijdige beeindiging van de relatie en het niet nakomen van die wekelijkse afname of de betalingsverplichting alsnog in rekening gebracht. Bij het niet nakomen van de betalingsverplichting en behoudt de FUNEXPRESS zich het recht voor de korting te wijzigen respectievelijk aan te passen.
4. Door FUNEXPRESS opgegeven prijzen zijn, tenzij anders vermeld, gebaseerd op uitvoering in normale werktijden en exclusief BTW en andere heffingen van overheidswege.
Artikel 3
Overeenkomsten
1. Overeenkomsten, ook door tussenpersonen met FUNEXPRESS gesloten, binden FUNEXPRESS eerst wanneer zij schriftelijk zijn bevestigd.
2. Later gemaakte afspraken of wijzigingen binden FUNEXPRESS eerst nadat deze schriftelijk jegens FUNEXPRESS zijn bevestigd.
3. Indien een wederpartij een overeenkomst wenst te annuleren, dan heeft FUNEXPRESS naar vrije keuze het recht de wederpartij tot nakoming te verplichten dan wel de overeenkomst te annuleren waarbij als schadevergoeding zal gelden van een bedrag groot 20% van de totale waarde van de overeenkomst, onverminderd het recht van FUNEXPRESS de daadwerkelijke schade te verhalen.
Artikel 4
Levering
1. De levering van goederen wordt geacht te hebben plaatsgevonden;
a. Indien de goederen door of namens de koper worden afgehaald, door in ontvangstneming van de goederen.
b. Bij verzending door tussenkomst van een beroepsvervoerder, door de overdracht van de goederen aan die vervoerder.
c. Bij verzending door vervoermiddelen van FUNEXPRESS, door de aflevering ten huize of aan het bedrijf van de wederpartij.
2. Vanaf het moment van levering zijn de goederen voor risico van de wederpartij.
3. FUNEXPRESS is gerechtigd een order in geheel dan wel in gedeelten uit te leveren. In het laatste geval is FUNEXPRESS gerechtigd betaling per deellevering te verlangen.
4. De wederpartij is verplicht de gekochte zaken af te nemen op het moment waarop deze bij hem worden afgeleverd, dan wel op het moment waarop deze volgens de overeenkomst aan hem ter beschikking worden gesteld. De door FUNEXPRESS opgegeven levertijden gelden slechts bij benadering en zijn nimmer fatale termijnen.
5. Overschrijding van de opgegeven levertijden geeft de wederpartij geen recht op schadevergoeding, opschorting of ontbinding van de overeenkomst.
6. Indien de in Nederland te leveren zaken buiten Nederland moeten worden gebruikt is FUNEXPRESS er niet voor verantwoordelijk dat de te leveren zaken niet voldoen aan normen en/ of voorschriften die worden gesteld door wetten of bepalingen van het land waar de zaken moeten worden gebruikt.
7. Bij overeenkomsten die volgens de maatschappelijke praktijk van de rechtsorde een internationaal karakter hebben, geschiedt levering in beginsel af fabriek (ExWork). Wanneer er als leveringsconditie één van de overige ‘Incoterms’ is overeengekomen, zullen de op het moment van het sluiten van de overeenkomst geldende ‘Incoterms’ van toepassing zijn.
Artikel 5
Gebreken; klachttermijnen (reclame)
1. De wederpartij dient de geleverde goederen bij levering te onderzoeken. Hierbij dient deze na te gaan of het geleverde aan de overeenkomst beantwoordt, te weten;
a. Indien het een levering betreft dat aan een of meer product- specifieke condities dient te voldoen; of aan de condities voldaan is.
b. Of de juiste zaken geleverd zijn en of dat in het juiste aantal is gebeurd
2. Worden zichtbare gebreken of tekortkomingen geconstateerd, dan dient de wederpartij deze op de betreffende pakbon te vermelden in het bijzijn van de vervoerder/ verstrekker van de goederen; In ieder geval dient de wederpartij gebreken schriftelijk te melden aan FUNEXPRESS binnen 2 dagen na levering. Verse producten kunnen slechts direct gereclameerd worden. Voor alle gereclameerde producten geldt dat deze een omschrijving van de reclame moeten bevatten.
3. Niet zichtbare gebreken dient de wederpartij te melden binnen 2 dagen na ontdekking, doch uiterlijk binnen 1 maand na levering schriftelijk te melden aan FUNEXPRESS.
4. Indien niet binnen de gestelde termijnen wordt gereclameerd, wordt de wederpartij geacht de geleverde goederen in deugdelijke en goede staat te hebben aanvaard.
5. Een correct ingediende reclame schort de betalingsverplichtingen van de wederpartij niet op.
6. Geringe in de handel toelaatbaar geachte afwijkingen betreffende kwaliteit, kleur, gewicht e.d kunnen geen grond voor reclame opleveren.
7. In het geval van gerechtvaardigde reclame heeft FUNEXPRESS steeds het recht de gereclameerde goederen door andere te vervangen.
8. Opschorting dan wel compensatie wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
Artikel 6
Betalingen
1. Indien niet schriftelijk anders is overeengekomen, dient betaling van geleverde goederen contant te geschieden bij levering van de goederen.
2. Indien van lid 1 schriftelijk is afgeweken, dient betaling in beginsel te geschieden binnen 8 dagen na facturatie. Een andere termijn dan bedoeld in de vorige zin kan enkel schriftelijk worden overeengekomen.
3. Indien de wederpartij kiest voor een automatische incasso als betalingswijze, is zij er voor verantwoordelijk dat er voldoende saldo op de betreffende rekening staat.
4. Indien de wederpartij een deel van het bedrag op een factuur, of een factuur in zijn geheel betwist, dient deze dat schriftelijk en binnen 8 dagen na facturatie te doen bij gebreke waarvan de factuur als juist wordt beschouwd.
5. De wederpartij is zonder voorafgaande sommatie of ingebrekestelling van rechtswege in verzuim, indien deze het factuurbedrag niet of niet volledig betaald binnen de termijnen van lid 2 van dit artikel.
6. Vanaf het moment van het intreden van het verzuim, is de wederpartij de wettelijke rente over het nog openstaande bedrag verschuldigd, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand geldt.
7. Is de wederpartij in gebreke gebleven of in verzuim met het nakomen van één of meer van zijn verplichtingen aan FUNEXPRESS, dan komen alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten ter verkrijging van voldoening voor rekening van de wederpartij. De buitengerechtelijke kosten worden op voorhand vastgesteld op 15% van het factuurbedrag, met een minimum van € 300,= en te vermeerderen met Omzetbelasting.
8. In geval van liquidatie, faillissement of surseance van betaling van de wederpartij zullen de vorderingen van FUNEXPRESS onmiddellijk opeisbaar zijn.
9. De wederpartij is verplicht om op eerste aanvraag van FUNEXPRESS zekerheid te verstrekken voor de volledige nakoming van de overeenkomst, bij gebreke waarvan al de vorderingen van FUNEXPRESS ineens opeisbaar worden, onverminderd de overige rechten van FUNEXPRESS .
10. Bij automatische incasso worden eventuele creditfacturen met de eerstvolgende incasso verrekend. Bij geen automatisch incasso kan de klant de creditfactuur verrekenen met met de nog openstaande (debet) facturen. In alle afwijkende gevallen kunt u tijdens werkdagen van 8.30 tot 17.00 contact opnemen met onze afdeling Creditmanagement op telefoonnummer 0657908955. Als u een kopie van uw creditfactuur wilt hebben
kunt u ook tijdens kantoortijden telefonisch contact opnemen met de afdeling Creditmanagement.
Artikel 7
Eigendomsvoorbehoud
1. Alle door FUNEXPRESS geleverde zaken blijven eigendom van FUNEXPRESS totdat de koper alle verplichtingen voortvloeiende uit de koopovereenkomst(en), en anderszins uit welke hoofde dan ook, jegens FUNEXPRESS is nagekomen. Het risico van de geleverde zaken blijft bij de wederpartij rusten.
2. Door FUNEXPRESS geleverde zaken die onder het eigendomsvoorbehoud vallen, mogen slechts in het kader van een normale bedrijfsvoering bewerkt, verwerkt, vermengd en/ of doorverkocht worden. FUNEXPRESS verkrijgt in die gevallen het mede-eigendomsrecht van de nieuw ontstane zaken.
3. In die gevallen waarin FUNEXPRESS haar eigendomsrechten wil uitoefenen, dient de wederpartij onvoorwaardelijk en onherroepelijk toegang te verschaffen aan FUNEXPRESS en/ of ter uitoefening van de eigendomsrechten door FUNEXPRESS aangewezen derden, tot al die plaatsen waar de goederen van FUNEXPRESS zich kunnen bevinden.
4. FUNEXPRESS is gerechtigd om door haar geleverde zaken terug te nemen indien de wederpartij in gebreke is, surséance van betaling heeft aangevraagd, dan wel in staat van faillissement verkeert.
5. De kosten van terugname komen voor rekening van de wederpartij.
6. De wederpartij is niet bevoegd zaken vallende onder een eigendomsvoorbehoud, te verpanden, of op enig andere manier te bezwaren.
7. Indien derden beslag leggen op de onder eigendoms-voorbehoud geleverde zaken, dan wel rechten daarop willen vestigen of doen gelden, is de wederpartij verplicht FUNEXPRESS ommegaand daarvan op de hoogte te stellen.
8. De koper verplicht zich de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken te verzekeren en verzekerd te houden, te behoeden voor beschadiging of bederf en hierin rekening te houden met de specifieke aard van een product.
Artikel 8
Niet toerekenbare tekortkoming
Onder niet toerekenbare tekortkoming wordt in ieder geval begrepen: werkstakingen, bovenmatig ziekteverzuim van FUNEXPRESS personeel, transportproblemen, brand, overheidsmaatregelen waaronder in- en uitvoerbeperkingen, bedrijfsstoringen bij FUNEXPRESS of leveranciers van FUNEXPRESS alsmede toerekenbare tekortkomingen van onze leveranciers waardoor FUNEXPRESS haar verplichtingen niet kan nakomen en overigens alle omstandigheden die volgens wet en jurisprudentie als zodanig worden aanvaard.In geval van niet-toerekenbare tekortkomingen is FUNEXPRESS gerechtigd om de uitvoering van de overeenkomst op te schorten dan wel de overeenkomst te ontbinden, zonder dat de wederpartij aanspraak kan maken op vergoeding van zijn schade. FUNEXPRESS is gerechtigd betaling te vorderen van zaken die reeds zijn geleverd of diensten die reeds zijn verricht.
Artikel 9
Aansprakelijkheid
1. Onverminderd de gehoudenheid aan de wet is FUNEXPRESS niet aansprakelijk voor enigerlei schade, direct of indirect, die het gevolg is van niet tijdig dan wel ondeugdelijk geleverde zaken of verrichte diensten.
2. Onverminderd het in lid 1 bepaalde, is de aansprakelijkheid van FUNEXPRESS steeds beperkt tot de netto factuurwaarde van de zaken of verrichte diensten, die ondeugdelijk of niet tijdig geleverd/ verricht zijn
Artikel 10
Toepasselijk recht/Geschillenbeslechting
1. Op overeenkomsten met FUNEXPRESS zijn uitsluitend Nederlands Recht van toepassing, tenzij partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen.
2. De rechter, bevoegd naar de vestigingsplaats van FUNEXPRESS, is bevoegd van geschillen kennis te nemen. Niettemin heeft FUNEXPRESS het recht de wederpartij te dagvaarden voor de bevoegde rechter van de woon- of vestigingsplaats van de wederpartij.
Algemene bepalingen
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen,offertes, orders en overeenkomsten, althans verkoop/ levering van goederen en of diensten door FUNEXPRESS
2. Indien niet nadrukkelijk bij enig schriftelijk beding van deze voorwaarden afgeweken, prevaleren deze voorwaarden boven enige voorwaarden die de wederpartij toepasselijk wenst.
Artikel 2
Offertes
1. Offertes zijn, indien niet nadrukkelijk het tegendeel is vermeld, geheel vrijblijvend voor wederpartij en FUNEXPRESS. Een offerte heeft een geldingstermijn van ten hoogste 30 dagen.
2. De bij de offerte opgegeven prijzen en kortingen zijn gebaseerd op de op dat moment kostenbepalende factoren. FUNEXPRESS behoudt zich het recht voor prijzen en kortingen te wijzigen in geval van wijziging in kostenfactoren die FUNEXPRESSvan invloed op deze prijzen acht, ook als deze wijzigingen bij het sluiten van de overeenkomst waren te voorzien, tenzij FUNEXPRESS met de wederpartij overeenkomt dat bepaalde prijzen vast voor een langere/ nader bepaalde periode gelden.
3. Door FUNEXPRESS wekelijks op voorhand verstrekte kortingen zijn gebasseerd een minimale wekelijkse afname per kalenderjaar, die bij het niet nakomen van die wekelijkse afname of betalingsverplichting voor een heel kalenderjaar komen te vervallen. Reeds uitgekeerde wekelijkse kortingen worden bij voortijdige beeindiging van de relatie en het niet nakomen van die wekelijkse afname of de betalingsverplichting alsnog in rekening gebracht. Bij het niet nakomen van de betalingsverplichting en behoudt de FUNEXPRESS zich het recht voor de korting te wijzigen respectievelijk aan te passen.
4. Door FUNEXPRESS opgegeven prijzen zijn, tenzij anders vermeld, gebaseerd op uitvoering in normale werktijden en exclusief BTW en andere heffingen van overheidswege.
Artikel 3
Overeenkomsten
1. Overeenkomsten, ook door tussenpersonen met FUNEXPRESS gesloten, binden FUNEXPRESS eerst wanneer zij schriftelijk zijn bevestigd.
2. Later gemaakte afspraken of wijzigingen binden FUNEXPRESS eerst nadat deze schriftelijk jegens FUNEXPRESS zijn bevestigd.
3. Indien een wederpartij een overeenkomst wenst te annuleren, dan heeft FUNEXPRESS naar vrije keuze het recht de wederpartij tot nakoming te verplichten dan wel de overeenkomst te annuleren waarbij als schadevergoeding zal gelden van een bedrag groot 20% van de totale waarde van de overeenkomst, onverminderd het recht van FUNEXPRESS de daadwerkelijke schade te verhalen.
Artikel 4
Levering
1. De levering van goederen wordt geacht te hebben plaatsgevonden;
a. Indien de goederen door of namens de koper worden afgehaald, door in ontvangstneming van de goederen.
b. Bij verzending door tussenkomst van een beroepsvervoerder, door de overdracht van de goederen aan die vervoerder.
c. Bij verzending door vervoermiddelen van FUNEXPRESS, door de aflevering ten huize of aan het bedrijf van de wederpartij.
2. Vanaf het moment van levering zijn de goederen voor risico van de wederpartij.
3. FUNEXPRESS is gerechtigd een order in geheel dan wel in gedeelten uit te leveren. In het laatste geval is FUNEXPRESS gerechtigd betaling per deellevering te verlangen.
4. De wederpartij is verplicht de gekochte zaken af te nemen op het moment waarop deze bij hem worden afgeleverd, dan wel op het moment waarop deze volgens de overeenkomst aan hem ter beschikking worden gesteld. De door FUNEXPRESS opgegeven levertijden gelden slechts bij benadering en zijn nimmer fatale termijnen.
5. Overschrijding van de opgegeven levertijden geeft de wederpartij geen recht op schadevergoeding, opschorting of ontbinding van de overeenkomst.
6. Indien de in Nederland te leveren zaken buiten Nederland moeten worden gebruikt is FUNEXPRESS er niet voor verantwoordelijk dat de te leveren zaken niet voldoen aan normen en/ of voorschriften die worden gesteld door wetten of bepalingen van het land waar de zaken moeten worden gebruikt.
7. Bij overeenkomsten die volgens de maatschappelijke praktijk van de rechtsorde een internationaal karakter hebben, geschiedt levering in beginsel af fabriek (ExWork). Wanneer er als leveringsconditie één van de overige ‘Incoterms’ is overeengekomen, zullen de op het moment van het sluiten van de overeenkomst geldende ‘Incoterms’ van toepassing zijn.
Artikel 5
Gebreken; klachttermijnen (reclame)
1. De wederpartij dient de geleverde goederen bij levering te onderzoeken. Hierbij dient deze na te gaan of het geleverde aan de overeenkomst beantwoordt, te weten;
a. Indien het een levering betreft dat aan een of meer product- specifieke condities dient te voldoen; of aan de condities voldaan is.
b. Of de juiste zaken geleverd zijn en of dat in het juiste aantal is gebeurd
2. Worden zichtbare gebreken of tekortkomingen geconstateerd, dan dient de wederpartij deze op de betreffende pakbon te vermelden in het bijzijn van de vervoerder/ verstrekker van de goederen; In ieder geval dient de wederpartij gebreken schriftelijk te melden aan FUNEXPRESS binnen 2 dagen na levering. Verse producten kunnen slechts direct gereclameerd worden. Voor alle gereclameerde producten geldt dat deze een omschrijving van de reclame moeten bevatten.
3. Niet zichtbare gebreken dient de wederpartij te melden binnen 2 dagen na ontdekking, doch uiterlijk binnen 1 maand na levering schriftelijk te melden aan FUNEXPRESS.
4. Indien niet binnen de gestelde termijnen wordt gereclameerd, wordt de wederpartij geacht de geleverde goederen in deugdelijke en goede staat te hebben aanvaard.
5. Een correct ingediende reclame schort de betalingsverplichtingen van de wederpartij niet op.
6. Geringe in de handel toelaatbaar geachte afwijkingen betreffende kwaliteit, kleur, gewicht e.d kunnen geen grond voor reclame opleveren.
7. In het geval van gerechtvaardigde reclame heeft FUNEXPRESS steeds het recht de gereclameerde goederen door andere te vervangen.
8. Opschorting dan wel compensatie wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
Artikel 6
Betalingen
1. Indien niet schriftelijk anders is overeengekomen, dient betaling van geleverde goederen contant te geschieden bij levering van de goederen.
2. Indien van lid 1 schriftelijk is afgeweken, dient betaling in beginsel te geschieden binnen 8 dagen na facturatie. Een andere termijn dan bedoeld in de vorige zin kan enkel schriftelijk worden overeengekomen.
3. Indien de wederpartij kiest voor een automatische incasso als betalingswijze, is zij er voor verantwoordelijk dat er voldoende saldo op de betreffende rekening staat.
4. Indien de wederpartij een deel van het bedrag op een factuur, of een factuur in zijn geheel betwist, dient deze dat schriftelijk en binnen 8 dagen na facturatie te doen bij gebreke waarvan de factuur als juist wordt beschouwd.
5. De wederpartij is zonder voorafgaande sommatie of ingebrekestelling van rechtswege in verzuim, indien deze het factuurbedrag niet of niet volledig betaald binnen de termijnen van lid 2 van dit artikel.
6. Vanaf het moment van het intreden van het verzuim, is de wederpartij de wettelijke rente over het nog openstaande bedrag verschuldigd, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand geldt.
7. Is de wederpartij in gebreke gebleven of in verzuim met het nakomen van één of meer van zijn verplichtingen aan FUNEXPRESS, dan komen alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten ter verkrijging van voldoening voor rekening van de wederpartij. De buitengerechtelijke kosten worden op voorhand vastgesteld op 15% van het factuurbedrag, met een minimum van € 300,= en te vermeerderen met Omzetbelasting.
8. In geval van liquidatie, faillissement of surseance van betaling van de wederpartij zullen de vorderingen van FUNEXPRESS onmiddellijk opeisbaar zijn.
9. De wederpartij is verplicht om op eerste aanvraag van FUNEXPRESS zekerheid te verstrekken voor de volledige nakoming van de overeenkomst, bij gebreke waarvan al de vorderingen van FUNEXPRESS ineens opeisbaar worden, onverminderd de overige rechten van FUNEXPRESS .
10. Bij automatische incasso worden eventuele creditfacturen met de eerstvolgende incasso verrekend. Bij geen automatisch incasso kan de klant de creditfactuur verrekenen met met de nog openstaande (debet) facturen. In alle afwijkende gevallen kunt u tijdens werkdagen van 8.30 tot 17.00 contact opnemen met onze afdeling Creditmanagement op telefoonnummer 0657908955. Als u een kopie van uw creditfactuur wilt hebben
kunt u ook tijdens kantoortijden telefonisch contact opnemen met de afdeling Creditmanagement.
Artikel 7
Eigendomsvoorbehoud
1. Alle door FUNEXPRESS geleverde zaken blijven eigendom van FUNEXPRESS totdat de koper alle verplichtingen voortvloeiende uit de koopovereenkomst(en), en anderszins uit welke hoofde dan ook, jegens FUNEXPRESS is nagekomen. Het risico van de geleverde zaken blijft bij de wederpartij rusten.
2. Door FUNEXPRESS geleverde zaken die onder het eigendomsvoorbehoud vallen, mogen slechts in het kader van een normale bedrijfsvoering bewerkt, verwerkt, vermengd en/ of doorverkocht worden. FUNEXPRESS verkrijgt in die gevallen het mede-eigendomsrecht van de nieuw ontstane zaken.
3. In die gevallen waarin FUNEXPRESS haar eigendomsrechten wil uitoefenen, dient de wederpartij onvoorwaardelijk en onherroepelijk toegang te verschaffen aan FUNEXPRESS en/ of ter uitoefening van de eigendomsrechten door FUNEXPRESS aangewezen derden, tot al die plaatsen waar de goederen van FUNEXPRESS zich kunnen bevinden.
4. FUNEXPRESS is gerechtigd om door haar geleverde zaken terug te nemen indien de wederpartij in gebreke is, surséance van betaling heeft aangevraagd, dan wel in staat van faillissement verkeert.
5. De kosten van terugname komen voor rekening van de wederpartij.
6. De wederpartij is niet bevoegd zaken vallende onder een eigendomsvoorbehoud, te verpanden, of op enig andere manier te bezwaren.
7. Indien derden beslag leggen op de onder eigendoms-voorbehoud geleverde zaken, dan wel rechten daarop willen vestigen of doen gelden, is de wederpartij verplicht FUNEXPRESS ommegaand daarvan op de hoogte te stellen.
8. De koper verplicht zich de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken te verzekeren en verzekerd te houden, te behoeden voor beschadiging of bederf en hierin rekening te houden met de specifieke aard van een product.
Artikel 8
Niet toerekenbare tekortkoming
Onder niet toerekenbare tekortkoming wordt in ieder geval begrepen: werkstakingen, bovenmatig ziekteverzuim van FUNEXPRESS personeel, transportproblemen, brand, overheidsmaatregelen waaronder in- en uitvoerbeperkingen, bedrijfsstoringen bij FUNEXPRESS of leveranciers van FUNEXPRESS alsmede toerekenbare tekortkomingen van onze leveranciers waardoor FUNEXPRESS haar verplichtingen niet kan nakomen en overigens alle omstandigheden die volgens wet en jurisprudentie als zodanig worden aanvaard.In geval van niet-toerekenbare tekortkomingen is FUNEXPRESS gerechtigd om de uitvoering van de overeenkomst op te schorten dan wel de overeenkomst te ontbinden, zonder dat de wederpartij aanspraak kan maken op vergoeding van zijn schade. FUNEXPRESS is gerechtigd betaling te vorderen van zaken die reeds zijn geleverd of diensten die reeds zijn verricht.
Artikel 9
Aansprakelijkheid
1. Onverminderd de gehoudenheid aan de wet is FUNEXPRESS niet aansprakelijk voor enigerlei schade, direct of indirect, die het gevolg is van niet tijdig dan wel ondeugdelijk geleverde zaken of verrichte diensten.
2. Onverminderd het in lid 1 bepaalde, is de aansprakelijkheid van FUNEXPRESS steeds beperkt tot de netto factuurwaarde van de zaken of verrichte diensten, die ondeugdelijk of niet tijdig geleverd/ verricht zijn
Artikel 10
Toepasselijk recht/Geschillenbeslechting
1. Op overeenkomsten met FUNEXPRESS zijn uitsluitend Nederlands Recht van toepassing, tenzij partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen.
2. De rechter, bevoegd naar de vestigingsplaats van FUNEXPRESS, is bevoegd van geschillen kennis te nemen. Niettemin heeft FUNEXPRESS het recht de wederpartij te dagvaarden voor de bevoegde rechter van de woon- of vestigingsplaats van de wederpartij.